۱۳۹۴ خرداد ۳, یکشنبه

ایران - وخامت وضع جسمی حسین رونقی ملکی و عدم رسیدگی و انتقال برای درمان



ایران - وخامت وضع جسمی حسین رونقی ملکی و عدم رسیدگی و انتقال برای درمان

وضعیت جسمی زندانی سیاسی ، حسین رونقی ملکی بسیار وخیم است و کمترین رسیدگی برای درمان وی انجام نشده است
غلظت خون حسین بالا رفته و به گفته پزشکان امکان دارد لخته گردد و خطرناک است .
رونقی ملکی که به خاطر از کار افتادن یکی از کلیه‌ها و نارسایی کلیه دیگرش نیاز به مراقبت پزشکی خارج از زندان دارد، تا کنون با ممانعت مقام‌های قضایی روبرو شده و هر بار پس از دوره‌ای مرخصی استعلاجی، بدون اینکه به نتیجه برسد مجددا راهی زندان شده و امکان معالجه کامل را نیافته است.
خانواده رونقی نیز بارها خواستار مساعدت در معالجه او شده‌اند. ولی هیچگونه توجهی به درخواستهای آنان نشده است.
خانم زلیخا موسوی مادر حسین رونقی چند روز قبل در مصاحبه ای با کانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها در رابطه با وضعیت حسین گفتند:
من يكشنبه 27ارديبهشت حسين را ملاقات حضوري كرده بودم حسين صورتش ورم كرده و ضعيت بدي دارد.
اودر زندان بماند خيلي مشكل پيدا مي كند ،غلظت خونش بالا رفته است .خدابخشي دادستان اوين خودش حسين را ديده ودر جريان وضعيت حاد بيماري كليه حسين است، ولي تا كنون هيچ اقدامي نكرده است (حسين رونقي يك كليه دارد)
از سازمانهاي حقوق بشري درخواستي دارم، بايد اينها كه بصورت غير قانوني پسر مرا زندان نگه داشته اند و هر روز يك بهانه مي آورند ،به اينها كه يك دفتر زده اند و اسم خودشان را دراينجا حقوق بشر گذاشته اند ،گفتم كه هيچ كاري نكرده ايد .من به حقوق بشر بين الملل شكايت مي كنم .از حقوق بشر بين الملل مي خواهم زندانياني كه مريض هستند مثل پسر من كه سه ماه بدون دارو و درمان هستند درزندان نگه ندارند به وضعيت زندانيان رسيدگي كنند بيايند ببينند در چه وضعيتي هستند اينجا .
چه جوري اينها اسم خودشان را حقوق بشر گذاشته اند ؟چه جوري گفته اند ما از حقوق مردم دفاع مي كنيم ؟من به اينها گفتم كه پسر من بيگناه است، پسر من بخاطر مردمش زندان رفت.
چه جوري من شش سال مدام تماس مي گيرم ولي هيچ كاري نمي كنيد وجوابي هم نداده ايد ؟من از حقوق بشر و عفو بين الملل خواهش مي كنم كه رسيدگي كند پسرمن غير قانوني و بيگناه اينجاست.
این مادر شجاع وآزاده در مورد سایر زندانیان گفتند :اميدوارم كه همه زندانيان به اميد خدا هم شان آزاد بشوند چند نفر ديگرهم از زندانيا ن در اينجا وضعشان خوب نبود من در سالن ملاقات آنها راهم ديدم تنها پسر من نبود در سالن ملاقات يكي از مامورين به پسر من توهين كرد من جوابش را دادم.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر