۱۳۹۴ خرداد ۷, پنجشنبه

ایران - هنوز سگهای درنده را قلاده نزده اند و همچنان در پی شکارند "شکار دختران زیبای ما "


ایران - هنوز سگهای درنده را قلاده نزده اند و همچنان در پی شکارند "شکار دختران زیبای ما "


شعله پاکروان مادر دختر قهرمان ایران "ریحانه جباری "از انتخاب درست فریناز خسروانی دختر شجاع مهابادی میگوید که اگر تن به تسلیم می داد! باید خودش را می کشت و اگر از خود دفاع می کرد ! سرانجام "ریحانه" در انتظار او بود!
متن یادداشت شعله پاکروان:
میگویید کجایم و چرا سراسر غبار بیخبری بر این صفحه پاشیده ام ؟
پاسخم چند کلمه است . رنج و دردی فزاینده . اخبار را میبینم و مورمورم میشود . تکرار مکررات ناخوشایند .
شک ندارم در دویست و ده روز گذشته صدها دختر جوان در شرایط ریحانه
قرار گرفته و هر کدام راهی را انتخاب کرده اند . یا تن به تسلیم داده و با
عوارض تلخ ناشی از تجاوز زندگی را ادامه میدهند ،یا همچون دخترک
شیرازی خودسوزی کرده اند . یا همچون فریناز خسروی به زندگی خود پایان داده اند . اما جامعه چه عکس العملی نشان داد ؟
نکند دختران ایرانی احساس کنند که کل جامعه ایرانی نسبت به سرنوشتشان بی تفاوت است ؟ نکند رسم جاهلی زنده بگور کردن در قرن بیست و یکم در ایران رشد دوباره کند ؟ در ایرانی که زمانی زنان در پست های بالای نظامی و اجتماعی ایفای نقش کرده اند .
انتخاب مردم چیست ؟
انتخاب فریناز کاملا درست بود . یک لحظه خود را به جای او بگذارید :
اگر تن به تسلیم دهد باید خودش را بکشد . یا در جریانی ناموسی بقتل برسد .
اگر از خود دفاع کند ؟ سرانجام ریحانه در انتظار اوست . زندان . شکنجه . تهمت و تحقیر و توهین . سالها فشار مضاعف بر خود و خانواده و اطرافیان . و سرانجام مرگ با چوبه دار .
پریناز ترجیح داد بمیرد و رنج مضاعف بر دیگران تحمیل نکند .
اعدام ریحانه چنین پیامی به بسیاری از دختران داد . دفاع در مقابل متجاوز ممنوع . بخصوص اگر متجاوز وابسته به نهادی خاص باشد . ریحانه هم به تراس آشپزخانه رفت و خم شد تا خود را پرت کند . از طبقه پنجم . اما به حمایت قانون و جامعه دل بست و از خودکشی صرف نظر کرد . دختر مهابادی اما به حمایت قانون دل نسپرد و خود را از طبقه چهارم پرتاب کرد .
او هم میدانست که تردست نوعی ، بعنوان قاضی به او خواهد گفت : میگذاشتی تجاوز کند بعد میامدی و شکایت میکردی !!!
نکته جالب ، سناریوی مشابه در دو مورد فریناز و دخترک شیرازی است . معلوم الحالانی دست به خلق دروغهایی نفرت انگیز میزنند . فیلم و عکس است که تولید میکنند و در شبکه های موبایلی پخش میکنند که بیش از پیش بگویند آنکه گناهکار و شایسته مرگ است دخترانند . شرم هم نمیکنند . گویی خرد در مردم و مخاطبین مرده است و باور میکنند هر لاف زنی ابلهانه ای را . بی حیایی را به آنجا میکشند که پریناز را همچون تن فروشی جلوه میدهند که از سر رضایت در معرض تجاوز آن مردک قرار گرفته .
پیش خود نمیگویند شاید برای مردم سوال پیش بیاید که اگر فریناز قبلا هم بارها و بارها با آن متجاوز از سر رضایت ارتباط غیر اخلاقی داشته چرا این بار هم بر سر رابطه نماند ؟
اگر آن عکسهای مبتذل به دخترک شیرازی تعلق داشت بی شک تهی از هر نشانه ای از شرافت و حیا بود و خودش را نمیسوزاند .
کسانی که به تهیه چنین دلایل احمقانه ای مشغول هستند ، به شعور مردم توهین میکنند . چرا که همه میدانند کسی که بارها و بارها تن به رابطه نامعمول داده یا تن فروش باشد در یک استحاله شخصیتی بسیاری از ارزشها را کنار میگذارد و دیگر حاضر نیست برای ارزشهایی همچون آبرو یا حرف مردم یا حتی سرزنش اطرافیان ، جانش را از دست بدهد .
من میگویم تهیه کنندگان این فیلمهای دروغین از تن فروشان دوره گرد سراسر این کره خاکی بی شرف تر و پست ترند . کسانی که حتی به جسم سوخته دخترکی ، و یا اندام خرد و خاکشیر شده جوانمرگی هم به چشم پروژه نگاه میکنند .
به خانواده هر دو دختر زیبا و جوان قربانی زیاده خواهی متجاوزین تسلیت میگویم .
صبر کنید بر این غم . پیش از این هم بسیاری از مردم عزادار شدند و گریبان چاک دادند . اما زخم کهنه میشود و غبار غم از روی دل میرود . دیر و زود دارد اما حتمی است . دخترتان از شر گرگان هار رهیدند . هر چند هنوز سگهای درنده را قلاده نزده اند و همچنان در پی شکارند . شکار دختران زیبای ما.و همچنان نظاره گر هیاهوی از خدا بیخبرانم و هر روز غمگین تر از روز پیش .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر