۱۳۹۴ فروردین ۲۵, سه‌شنبه

ایران - سالگرد فرزاد کمانگر در ماکو...



ایران - سالگرد فرزاد کمانگر در ماکو...

جمعی از دانشجویان ماکویی که در پی تدارک شب شعری به نام “آزاد” در یکی از این سالنهای فرهنگی دانشگاه آزاد ماکو بودند،حراست دانشگاه به آنها اعلام کردکه مجوزچنین شب شعری به آنها داده نمیشود.
به گزارش ماف نیوز، دانشجویان دانشگاه آزاد واحد ماکو، در نامه‌ای از امور فرهنگی این دانشگاه درخواست کرده بودند تا مجوز برپایی شب شعری تحت عنوان “آزاد” به آنها داده شود که در آن قرار بود اشعاری در مدح اسوه‌هایی همچون “ابو علی سینا”، “دکتر محمود حسابی” و “فرزاد کمانگر” قرائت گردد.
دانشجویان دانشگاه آزاد ماکو اعلام کرده بودند که علت نام‌گذاری این سه تن، این بوده است که در عصر گذشته، ابو علی سینا، و در عصر معاصر، دکتر محمود حسابی در باب اقتصاد و در چند سال گذشته نیز معلمی اعدامی کُرد، فرزاد کمانگر، هر کدام توانسته‌اند به گونه‌ای بر زندگی مردم تاثیر بگذارند و زندگی خود را وقف رفاه و آزادی مردم کرده‌اند.
قرار بود در این شب شعر، هیچگونه شعر سیاسی قرائت نگردد.
حراست دانشگاه آزاد ماکو به این دانشجویان اعلام داشته است که در صورت برگزاری شب شعر، نباید هیچ شعری در وصف فرزاد کمانگر خوانده شود.
این اولین بار بوده که قرار بود سه معلم فقید از زمانهای متفاوت تاریخی در ایران، مورد مدح قرار گیرند.
فرزاد کمانگر متولد سال ۱۳۵۴ خورشیدی بود. وی معلم آموزش وپرورش شهرستان کامیاران بود که با ۱۲ سال سابقه تدریس در مرداد ۱۳۸۵ برای پیگیری مساله درمان بیماری برادرش به تهران سفر کرده بود به اتهام عضویت در پژاک و مشارکت در چند عملیات بمب گذاری و خرابکارنه دستگیر و به اعدام محکوم شده بود.
این فعال حقوق بشر و معلم کُرد در سحرگاه روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، به‌همراه “علی حیدریان”، “فرهاد وکیلی”، “شیرین علم‌هولی” و “مهدی اسلامیان” در زندان اوین به دار آویخته شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر