۱۳۹۴ شهریور ۱۹, پنجشنبه

#تهران #ایران ندا دختري از تبار غم .... داستاني از دختري بي پناه


ندا دختري از تبار غم ....
داستاني از دختري بي پناه كه در نظام زن ستيز كنوني مثل بسياري از زنان و دختران مورد ستم مضاعف واقع شده است . سرنوشت تيره و تار او را يكي ازدوستان عزيزم كه او را از نزديك مي شناسد براي من فرستاده است :

خانواده ي ندا . م از دوستان خانوادگي ما محسوب ميشود . پدر و مادرش هر دو وضعيت بسيار خوبي داشتند و ثروتمند بودند. او متولد 1364 است. مادرش به دليل بيماري فوت كرد و پدرش  زن ديگري گرفت .
 ندا به دليل فشارهاي طاقت فرسايي كه درخانه متحمل ميشد و اينكه عشق مادري بر بالاي سرش نبود، مجبور ميشود با پسري كه به او ابراز علاقه ميكرد ازدواج كند . پدر او را با تحريك نامادري اش از خانه بيرون ميكند و حتي ارثيه ي مادر را هم به او نميدهد.
بعد از مدتي شوهر ندا با دست باز با زن ديگري ازدواج ميكند چرا كه ميداند ندا هيچ پشت و پناهي در اين جهان ندارد ، نه مادري ، نه پدر دلسوزي و نه ارگاني كه ندا بتواند به آن ارگان مراجعه و دادخواهي كند وهمه همه طرف مردان هوسبازي را دارند كه اعضاي همين حاكميت جزيي از آنان هستند.  اين در شرايطي بود كه ندا صاحب يك دختر شده بود . همسر ندا كه به اعتياد هم روي آورده بود، از فرط استفاده از مواد مخدر شيشه فوت ميكند.  ولي مادر شوهر ندا بجاي آنكه او را در حمايت خود قرار دهد،  شناسنامه و كارت ملي ندا را مي سوزاند و او را به همراه دختر 4ساله اش نيوشا از خانه بيرون ميكنند.  آري او با دختر معصومش  بدون هيچ پشت و پناهي آواره ي كوي و برزن ميشود .
ندا به سوي دادگاه ميرود تا با دادخواهي از بيدادگران مرد سالار بخواهد كه  مهریه وارثیه دخترش را از خانواده ي همسر بگيرد اما وکیل مادرشوهر با زدوبند و رشوه به آقايان دادگستري ،  اين مادر و دختر بي پناه را از همه حقوقشان محروم ميكنند و هيچ پولي به آنها نميدهند. او به سمت خانه ي پدري ميرود ، التماس ميكند ، درخواست ميكند كه او را به خانه راه  بدهند ولي نه پدر و نه خواهرانش او را حتي براي يك شب به خانه هايشان راه نميدهند.  
او با اميدي عبث به سوي ”مركز بهزیستی” و”کمیته امداد”  ميرود . ولي كارگزاران اين ارگانها، به بهانه نداشتن شناسنامه وکارت ملی او را یاری نکرده و به عكس ميخواستند فرزند دلبند او را نيز از وي جدا كنند.  او از كميته ي به اصطلاح امداد بيرون ميرود و درمانده وگریان دوباره آواره ي كوي و برزن ميشود.
حالا پنج سال است که يا کارتون خواب اشت ويا هرچند هفته یا روزی به خانه اي میرود . دختر بيگناه و معصوم او نيز كه حالا 9سال دارد ، همیشه به  همراهش از اين خانه به آن خانه و يا در خيابانها همراه او هست.  هنوز نیوشاي 9ساله به  مدرسه نرفته و هميشه چشم انتظار كسي است كه آنها را از اين وضعيت فجيع و غير انساني نجات دهد ولي صداي دادخواهي او به گوش هيچكس نميرسد چرا كه زن است و حاكمان كنوني ارزش و بهايي براي اين همه محروميت و مظلوميت قائل نيستند و اصلا زن را انسان نمي بينند!
 پدر ندا ومادر شوهرش از پولدارهای سرشناس شهرند لازم به ذکر است که خانه ویلایی موروثی مادرندا توسط برادرش تصاحب شده است. آخر او مرد است ! و باز هم با استفاده از وكلايي كه با پول و رشوه ميتوانند هر سندي را توليد كنند او را از حقوق مسلمش محروم كرده اند. گويي كه ايران ما تبديل به جنگل وحوشي  شده است كه هر كس قدرت بيشتري دارد هر كاري بخواهد ميتواند بكند و زنان در اين ميانه دستشان از حقوق مسلم خود نيز كوتاه است.
ندا ميگويد مادر شوهرش حتي سند ازدواج را  نیز سوزانده است،  هربار به اداره ي ثبت ميرود و می گویند دفترخانه از این شهر رفته ونشانی ایشان راندارند وتاکپی سند ازدواج واصل شناسنامه وکارت ملی را نیاورد نمیتوانند هیچ کاری برایش بکنند شاید  اينها به نظر افسانه وقصه برسد ولي واقعيت اين است كه در ماتم كده اي بنام ايران اسلامي اين نوع فجايع و بي عدالتي ها در حق زنان و دختران معصوم و مظلوم اين ميهن به وفور ديده ميشود و در هر گوشه اي از خاك ميهن اسير ميتوانيم زنان و دختراني را ببينيم كه بدون هيچ پشت و پناهي ، فرياد رسي را مي طلبند ولي در حاكميت مردسالار كنوني زنان مترود جامعه هستند و حقوق آنان به رسمت شناخته نميشود.
پس اين ما هستيم كه بايد از حق مسلم خود كه برابري با نيمه ي ديگر جامعه است دفاع كنيم و صداي آنهايي باشيم كه دستشان به جايي بند نيست ...

به اميد روزي كه همه در برابري و مساوات در حاكميتي دمكراتيك زندگي كنيم.
iran #تهران #ایران 
#قوچان #بلوچستان #بندرعباس #کرمان #مهاباد #اهواز #اراک  #تهران #کرج #اصفهان #کرمانشاه #شیراز #تبریز #رشت#آبادان #اردبیل #مهاباد #سنندج #زاهدان #ایران #شیراز #تهران  #اصفهان #مشهد #تبریز #قزوين، #تنكابن #ایرانشهر #ساری #خوزستان #دزفول
#استان #دماوند #شهرستان #اسلامشهر #شهرستان  #فیروزکوه #پردیس #ری #رباط‌کریم #شمیرانات #ورامین #پاکدشت #شهریار #ملارد #قرچک 
#ايران #استان_تهران #دماوند #اسلامشهر #شهرستان  #فیروزکوه  #پردیس #ری #رباط‌_کریم #شمیرانات #ورامین #پاکدشت #شهریار #ملارد #قدس #بهارستان #قرچک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر