۱۳۹۴ شهریور ۲۰, جمعه

#تهران #ایران مادر بهنود رمضانی: پرونده قتل فرزندم را به خدا و مردم ايران واگذار کردم چون هیچ وقت حکومت نیروهای خودش را قربانی نمی کند


مادر بهنود رمضانی: پرونده قتل فرزندم را به خدا و مردم ايران واگذار کردم چون هیچ وقت حکومت نیروهای خودش را قربانی نمی کند


بهنود رمضانی دانشجوی ۱۹ ساله ای بود که اسفند ۸۹ در محله «نارمک» تهران در اثر ضرب و شتم سه بسیجی جان باخت. ضاربان بهنود در کیفرخواست اولیه، به «مشارکت در قتل عمد» متهم شده بودند اما هفته قبل اتهام آن ها به «قتل شبه عمد» تغییر پیدا کرد و هر سه متهم با قرار وثیقه آزاد شدند.والدین بهنود که تا به حال پی گیر پرونده فرزند خود بودند، تصمیم گرفتند که در نامه ای سرگشاده، از پی گیری پرونده به نشانه اعتراض اعلام انصراف کنند «حوری گلستانی»، مادر بهنود رمضانی گفت:
 با توجه به اینکه هم ما و هم وکلای پرونده را مستمرا تهديد و بازداشت كرده اند و آقای بهزادی اخيرا
تهدید به مرگ  شده است
ما شمالی هستیم و اکثر اعضای خانواده آن جا دفن شده اند. ما هم تصمیم گرفتیم بهنود را آن جا به خاک بسپاریم. برای اولین سالگرد درگذشت پسرم نیروهای اطلاعات «قائم شهر» ما را خواستند و مراسم را هم به هم زدند. من و همسرم و خواهر همسرم یک هفته را در انفرادی به سر گذراندیم. شب سال تحویل ما را با وثیقه ۱۵۰ ملیون تومانی آزاد کردند و من و همسرم به هشت ماه حبس تعلیقی و خواهر همسرم به چهار ماه حبس تعلیقی به مدت سه سال محکوم شدیم.
اطلاعات به ما گفت  باید سکوت می کردید؛ نباید با رسانه ها ارتباط برقرار می کردید؛ شما ضد انقلاب هستید؛ با سلطنت طلب ها و منافقین و ... ارتباط دارید. خلاصه هر اتهامی بود به ما نسبت دادند.از آن سال به بعد براي پسر دلبندم مراسمي نگرفتم.
بعد از حدود سه سال از حادثه، مادر یکی از متهمان که پاسدار بود نامه ای در خانه ما انداخت و نوشته بود ما فكر ميكرديم اگر پسرمان در اين مسير قرار بگيرد (پاسدار شود)  از فساد دور می شود لیکن اشتباه کردیم. شما اگر قرار است از کسی شکایت کنید، باید از فرمانده های سپاه و نيروي انتظامي و کسانی که دستور قتل پسرتان را داده اند، شکایت کنید و آن ها را به محاکمه بکشانید نه فرزندان ما را.
الان من گاهی برای تسکین دردهايم سراغ مادران ديگر شهدا ميروم و اين براي من دلگرمي است

 در حال حاضر من به عنوان مادر بهنود به تغییر کیفرخواست اعتراض دارم. همین جا می خواهم اعلام کنم که در محاکمه شرکت نخواهیم کرد و می خواهیم به این نحو اعتراض خودمان را نشان دهیم. هیچ وقت حکومت نیروهای خودش را قربانی نمی کند. از رسانه ها می خواهیم صدای ما را منعکس کنند تا این اتفاق برای دیگران رخ ندهد. ما از دستگاه قضایی که به راحتی حق را ناحق کرده و بدون توجه به شواهد و مدارکی که در پرونده وجود دارد، حکم مشارکت در قتل عمد را به شبه عمد تبدیل کرده است، هیچ انتظاری نداریم، فقط می توانم بگویم برای این دستگاه متاسفیم. من قضاوت نهایی را به خداوند و مردم ايران واگذار می کنم. ما دنبال قصاص نبودیم و نیستیم  چرا که در آن صورت، خودمان هم می شدیم مانند این افراد. فقط می خواستیم که یک محاکمه عادلانه انجام شود تا درس عبرتی برای دیگران باشد که فرزندان بی گناه جامعه را به جرم شادی کردن و نشاط از بین نبرند.
iran #تهران #ایران 
#قوچان #بلوچستان #بندرعباس #کرمان #مهاباد #اهواز #اراک  #تهران #کرج #اصفهان #کرمانشاه #شیراز #تبریز #رشت#آبادان #اردبیل #مهاباد #سنندج #زاهدان #ایران #شیراز #تهران  #اصفهان #مشهد #تبریز #قزوين، #تنكابن #ایرانشهر #ساری #خوزستان #دزفول
#استان #دماوند #شهرستان #اسلامشهر #شهرستان  #فیروزکوه #پردیس #ری #رباط‌کریم #شمیرانات #ورامین #پاکدشت #شهریار #ملارد #قرچک 
#ايران #استان_تهران #دماوند #اسلامشهر #شهرستان  #فیروزکوه  #پردیس #ری #رباط‌_کریم #شمیرانات #ورامین #پاکدشت #شهریار #ملارد #قدس #بهارستان #قرچک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر