۱۳۹۴ شهریور ۲۳, دوشنبه

#تهران #ایران بنظر شما چرا اعتراضات اجتماعي هر روز ابعاد جديدي به خود ميگيرد و افزايش مي يابد؟


دوستان سلام !
بنظر شما چرا اعتراضات اجتماعي هر روز ابعاد جديدي به خود ميگيرد و افزايش مي يابد؟  



بطورنمونه به برخي از اعتراضات دو روزه ي اخير توجه كنيد ، البته اينها همگي مشتي از خروار است :
1.  تعداد 10 نفر از مأموران مبارزه با سد معبر شهرداری تهران، در محدوده شوش تهران، اقدام به ایجاد مزاحمت برای مغازه داران کردند. یکی از مأموران سطل زباله یکی از این مغازه ها را به داخل مغازه پرتاب کرد، بلافاصله با اعتراض شدید مالک مغازه و ساير کسبه و درگیری با ماموران انجامید. مردم و کسبه مامور را با لگد فراری دادند و مأموران دیگر نیز در پی مشاهده صحنه و مقابله ي كسبه با اين عمل زورگويي ، سريعا پا به فرار گذاشتند و محل را ترك كردند.  
2.  تعدادی از شهروندان شهرستان درود به علت آلودگی بیش از حد کارخانه سیمان این شهرستان در مقابل این کارخانه تجمع کردند و با داد و فریاد به مسئولین کارخانه هشدار دادند که یا باید کارخانه را به بیرون شهر منتقل کنند و یا اینکه با کمک تکنولوژی جدید جدا از آلودگی هوای شهر اجتناب نمایند وگرنه روزهای آتی نیز با اعتراضات و تجمعات گسترده تری مواجه خواهند. آنها گفتند ما ديگر تحمل نداريم به وعده هايتان عمل كنيد!
3.  طی روزهای 19 و 20شهریور جمعی از مردم شهرستان جاسک از توابع استان هرمزگان در اعتراض به تخریب قلعه تاریخی "کوه مبارک تجمع كردند. قلعه تاریخی کوه مبارک که بیش از 3 هزار سال قدمت دارد، توسط نیروی دریایی سپاه در حال تخریب است. معترضان می گویند این قلعه یکی از بناهای ارزشمند و باستانی استان هرمزگان است اما مقامات  دولتي و سپاه پاسداران به دلیل ساخت و سازهای پر سود خود دراين مكان ، هم اکنون در حال نابود کردن این بنای تاریخی هستند.
4. بازاریان بازار تجریش در یک حرکت هماهنگ در اعتراض به اخاذی مالیاتی و اوضاع بد اقتصادی در بازار، دست به اعتصاب كردند.
5. گروهی از مغازه‌داران خیابان قزوین در تهران در اعتراض به عوارض سنگین شهرداری به‌حالت اعتصاب مغازه‌های خودشان را تعطیل کردند و اعلام کردند که تا مشخص نشدن وضعیت مالیاتی مغازه‌هایشان، اعتصاب را ادامه خواهند داد.

6. بيش از ١٠٠٠نفر از مالباختگان پديده شاندیز در مشهد تجمع كردند. جمعيت از استانداري به سمت چهارراه لشكر به راه افتادند كه اين حركت دسته جمعي  باعث وحشت ماموران شد. تعداد زیادی از ماموران نيروي انتظامي و ضد شورش در صحنه حضور داشتند ولي نميتوانستند كاري كنند و فقط به مردم اخطار ميدادند تعداد زيادي از تجمع كنندگان زنان بودند.  

iran #تهران #ایران 
#قوچان #بلوچستان #بندرعباس #کرمان #مهاباد #اهواز #اراک  #تهران #کرج #اصفهان #کرمانشاه #شیراز #تبریز #رشت#آبادان #اردبیل #مهاباد #سنندج #زاهدان #ایران #شیراز #تهران  #اصفهان #مشهد #تبریز #قزوين، #تنكابن #ایرانشهر #ساری #خوزستان #دزفول
#استان #دماوند #شهرستان #اسلامشهر #شهرستان  #فیروزکوه #پردیس #ری #رباط‌کریم #شمیرانات #ورامین #پاکدشت #شهریار #ملارد #قرچک 
#ايران #استان_تهران #دماوند #اسلامشهر #شهرستان  #فیروزکوه  #پردیس #ری #رباط‌_کریم #شمیرانات #ورامین #پاکدشت #شهریار #ملارد #قدس #بهارستان #قرچک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر