۱۳۹۴ خرداد ۳۱, یکشنبه

#‏ايران‬ - بیلان اعتراضات :

‫#‏ايران‬ - بیلان اعتراضات : 

پيام زنان: فيسبوك 28خرداد94: پيامكي در سطحي گسترده ميان مردم تهران رد و بدل شده است و محتواي اين پيامك به شرح زير بود: ”ما زنان ايراني، همراه با مردان، براي تشويق تيم ملي واليبال ايران به ورزشگاه ميرويم. جمعه 29خرداد، ساعت21، ورزشگاه آزادي”.
اعتصاب غذا 4زنداني سياسي عرب: جامعه زندانيان سياسي ايران 28خرداد94: خالد حرداني به همراه سه تن از بستگان و همراهانش در زندان به نامهاي فرهنگ پور منصوري، شهرام پور منصوري و رسول حرداني، در 30خرداد و در آستانه 16سال زندان و شکنجه و تبعيد و در اعتراض به نگهداري غيرقانوني و غيرانساني در شکنجه گاههاي رژيم ولايت فقيه دست به اعتصاب غذا سياسي، اعتراضي مي زنند و از تمام مدافعان حقوق بشر و دموکراسي خواهان ايران و جهان خواستار حمايت و پشتيباني دارند.خالد حرداني گفته است در صورت ادامه بازداشت و زندان و شکنجه همراهانم، اين اعتصاب و اعتراض ادامه خواهد داشت. دوستان من هيچ گناهي نکردهاند که مستوجب مجازات اعدام و شکنجه غيرانساني 15ساله شوند.
ورزش صبحگاهي معلمان: كارگران در فيسبوك 28خرداد94: معلمان در مريوان و سقز برنامه ورزش صبحگاني را به راه انداختند. ورزش صبحگاهي ابتکاري جالب براي حفظ ارتباط و همبستگي. در مريوان در ٢٧خرداد و در سقز در ٢٨خرداد اين ورزش به پا بود. زنده باد معلمان.
تجمع اعتراضي در اهواز: تسنيم 28خرداد94: جمعي از مردم روستاي دب حردان اهواز در اعتراض به وضعيت قطعي مكرر و نبود آب آشاميدني در اين روستا در مقابل استانداري خوزستان تجمع كردند.
تجمع اعتراضي معلمان در اصفهان: كارگران در فيسبوك 28خرداد94: ٢٧خرداد تعدادي از معلمان اصفهان براي پيگيري خواستهايشان تجمع کردند.
حمايت از كودكان كار در مشهد: فيسبوك 27خرداد94: 12ژوئن در مشهد عدهاي به نام عمو فيتيلهايها به حمایت از کودکان كار و در اعتراض به افزايش اين پديده با يك لباس متحد الشكل، در بزرگراه بزرگمهر مشهد اقدام به پاك كردن شيشه ماشينها كردند.
اعتراض در بيستون: داخلي 28خرداد94: 27خرداد در بیستون گروهی از کارگران اخراجی کارخانه سیمان زاگرس در اعتراض به اخراج ناگهانی در مقابل دفتر مدیر این کارخانه تجمع کرده و خواهان بازگشت به کار شدند.
تجمع در صحنه: داخلي 28خرداد94: در صحنه تعدادی از کارگران خدمات آب و فاضلاب شهرداری صحنه که به بهانه نداشتن اعتبارمالی، از کار اخراج شده‌اند در مقابل اداره آب و فاضلاب تجمع كردند.
تجمع در كاشان: داخلي 28خرداد94: در کاشان کارگران کارخانه فرش ماشینی گل نقش کاشان در اعتراض به اخراج 30تن از همکارانشان تجمع كردند.
تجمع در قزوين: داخلي 28خرداد94: 27خرداد کارگران کارخانه مهنوش قزوین در اعتراض به عقب افتادن 5ماه حقوقشان دست از کار کشیده و مقابل کارخانه تجمع نمودند.
تجمع در اردبيل: داخلي 28خرداد94: 26خرداد در اردبیل کارگران کارخانه مهتاب گستر به‌خاطر پرداخت نشدن 6ماه حقوقشان تجمع كردند.
تجمع در قزوين: داخلي 28خرداد94: 26خرداد در قزوین کارگران کارخانه سولان نیز به‌خاطر پرداخت نشدن 6ماه حقوق خود تجمع كردند.
تجمع در قصرشيرين: داخلي 28خرداد94: 26خرداد در قصرشیرین کارکنان شهرداری به ‌خاطر عقب افتادن یکسال حقوق خود تجمع كردند.
تجمع در ايلام: داخلي 28خرداد94: 26خرداد در ایلام کارگران پروژه مسکن مهر به‌خاطر نگرفتن 3ماه حقوق تجمع كردند.
تجمع در بجنورد: داخلي 28خرداد94: 26خرداد در بجنورد کارگران کارخانه کیمیا برای 4ماه حقوق معوقه خود تجمع كردند.
تجمع در اراك: داخلي 28خرداد94: 26خرداد در اراک کارگران کارخانه چوکا برای پرداخت نشدن 4ماه حق بیمه خود تجمع كردند.
تجمع در رشت: داخلي 28خرداد94: 26خرداد در رشت کارگران کارخانه رویال الیاف برای 5ماه حقوق دریافت نشده خود تجمع كردند.
تجمع در سنندج: داخلي 28خرداد94: 25خرداد رانندگان تاکسی در سنندج در اعتراض به افزایش نرخ بنزین و همچنین تغییر نکردن نرخ کرایه‌ها، در مقابل اداره تاکسیرانی سنندج تجمع كردند و سپس به سمت استانداري سنندج راهپيمايي كردند.
تجمع در خرم آباد: داخلي 28خرداد94: 25خرداد در خرم‌آباد کارگران کارخانه سایان در اعتراض به عدم پرداخت حقوقشان تجمع كردند.
تجمع در اردبيل: داخلي 28خرداد94: 25خرداد در اردبيل كارگران كارخانه نارون در اعتراض به عدم دريافت حقوقشان تجمع كردند.
تجمع در خرم آباد: داخلي 28خرداد94: 25خرداد کارگران سایان خرم‌آباد در اعتراض به عدم دريافت 6ماه حقوقشان تجمع كردند.
تجمع در سنندج: داخلي 28خرداد94: 26خرداد کارگران آب و فاضلاب سنندج نیز به‌خاطر پرداخت نشدن 6ماه حقوقشان تجمع كردند.
تجمع در اهواز: داخلي 28خرداد94: کشاورزان ایذه و باغ ملک به‌دلیل بی‌آبی و مختل شدن کشاورزيشان در مقابل استانداري اهواز تجمع كردند.
تجمع در تهران: پيام 28خرداد94: 25خرداد كارگران کارخانه فنرسازی ایندامین سایپا در تهران خواستار پرداخت فوری دستمزدهای معوقه، افزایش مزد پایه، بازبینی طرح طبقه بندی مشاغل، افزایش پاداش تولید و تشکیل نهاد صنفی کارگری بوده و هر روز در محوطه این کارخانه تجمع می کنند.
تجمع در كرج: داخلي 27خرداد94: 27خرداد از ابتدای شروع کاری در ساعت 8، کارکنان کارخانه تولید لوازم آرایش (آذر دنیز) واقع در شهرک صنعتی اشتهارد کرج، بهدليل اخراج 10تن از كاركنان داخلي كارخانه، وارد دومین متوالی از اعتصاب خود شدند و اینبار اعتصابی سراسری را در این کارخانه، شکل دادند.
تجمع در تهران: داخلي 27خرداد94: 27خرداد گروهي از مغازه داران صنف كولرفروشي و لوازم خانگي در خيابانهاي عباسي، قزوين و هلال احمر در تهران در اعتراض به ركود بازار و افزايش بي رويه مالياتها و عوارض سنگين شهرداري دست به اعتصاب زده مغازه هاي خودشان را بستند.
تجمع در رشت: كارگران در فيسبوك 28خرداد94: ٢٨خرداد اعتصاب ١٢٠کارگر ايران برک رشت وارد سي و يکمين روز خود شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر