۱۳۹۴ خرداد ۲۴, یکشنبه

جهان - دو زن شهرداران مادرید و بارسلون شدند

جهان -دو زن شهرداران مادرید و بارسلون شدند


تغییر در اداره مادرید، پایتخت اسپانیا و بارسلون به‌دنبال برگزاری انتخابات محلی در اسپانیا و شکست حزب راستگرای حاکم صورت گرفت.
اداره شهرهای والنسیا و زاراگوزا نیز در اختیار طرفداران گروه‌های چپ قرار گرفته است و حزب حاکم مردم از ده شهر بزرگ اسپانیا تنها دو شهر مالاگا و مورسیا را اداره می‌کند.
ظهور حزب چپ رادیکال پودموس (به‌معنی ما می‌توانیم) در اسپانیا باعث شده تا صحنه سیاسی این کشور تغییر کند. این حزب، در چندین انتخابات اخیر، از جمله انتخابات محلی اخیر، موفقیتهای قابل توجهی داشته است.
در مادرید که بیش از ۲۰ سال در اختیار حزب راستگرای مردم بوده، مانوئلا کارمنا، یک قاضی بازنشسته و فعال حقوق‌بشر به‌عنوان شهردار این شهر انتخاب شده و سوگند خورده است.
در این شهر جبهه ’هم‌اکنون مادرید’ به رهبری کارمنا و سوسیالیستها ائتلاف کردند و به سلطه حزب مردم در پایتخت اسپانیا پایان دادند.
کارمنا با خصوصی‌سازی مخالف است و گفته است که با فساد مبارزه خواهد کرد.
شهردار جدید مادرید گفته است که تغییرات ایجاد شده در دوران مدیریت راستگراها را لغو خواهد کرد. از جمله این تغییرات، خصوصی‌سازی خدمات شهرداری است.
پابلو ایگلسیاس، رهبر حزب پودموس گفته است که هدف این حزب شکست دادن حزب راستگرای مردم در انتخابات سراسری است.
در شهر بارسلون نیز آدا کولائو به‌عنوان اولین شهردار زن این شهر انتخاب شده است
کولائو مدتهاست علیه نابرابریهای اجتماعی در این شهر مبارزه می‌کند.
او رهبری گروهی را به عهده داشته که حامی خانواده‌هایی بود که در زمان اوج بحران اقتصادی، دولت آنها را به‌دلیل پرداخت نکردن اقساط، از خانه‌هایشان بیرون می‌کرد.
کولائو اختصاص ۴ و نیم میلیون دلار از بودجه بارسلون برای میزبانی مسابقات فرمول یک را زیر سؤال برده و گفته است با این پول می‌توان برای تمامی کودکان نیازمند مدارس دولتی، غذای مجانی تهیه کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر