۱۳۹۴ تیر ۱, دوشنبه

# ايران-بخشنامه وزارت کشور درباره حجاب کارمندان دولتی و بخش خصوصی

# ايران-بخشنامه وزارت کشور درباره حجاب کارمندان دولتی و بخش خصوصی

وزارت کشور طی دستورالعملی، حدود پوشش کارکنان زن و مرد دستگاههای اجرایی کشور و مراکز خصوصی را اعلام کرد. بر اساس این بخشنامه که توسط یکی از استانداری های کشورمان تشریح و با عنوان دستورالعمل ۱۰ گانه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان کشور ابلاغ شده، حدود پوشش کارکنان زن و مرد دستگاههای اجرایی کشور و مراکز خصوصی به شرح زیر اعلام شده است.
۱- پوشش کارکنان زن، شامل: “چادر یا مانتوی غیرچسبان با آستین بلند تا زیر زانو و بدون علائم، شلوار پارچه ای، مقنعه بلند به طوری که تمام سر، مواه و نواحی گردن پوشیده شود، با رنگ های متعارف، عدم استفاده از زینت و زیورآلات غیرمتعارف و عدم استفاده از هرگونه لوازم آرایشی”.
۲- پوشش کارکنان مرد، شامل: “رعایت آراستگی و متانت ظاهری، اجتناب از پوشیدن تی شرت، پیراهن تنگ یا آستین کوتاه، شلوار تنگ یا جین و لباس های دارای نشانه های غربی، عدم استفاده از زیورآلات، کمربندهای پهن با سگک غیرمتعارف و پیرایش نامناسب موی سر و صورت”.

در ادامه این بخشنامه استانداری مذکور، نامید شده است که این حدود پوشش جهت اطلاع و اجرا به آگاهی کارکنان دستگاهها و ادارات شهرستانها و مراکز خصوصی رسیده و نسبت به رعایت آن، نظارت لازم صورت بگیرد.با توجه به نوع تنظیم دستورالعمل فوق و تاکیدات مستقیم این بخشنامه مبنی بر تعیین این حدود پوشش بر اساس ابلاغیه وزارت کشور، به نظر می رسد این اقدام وزارت کشور در سکوت خبری انجام شده است و باید ابلاغیه استانداری فوق را تنها سند از دستور مهم وزارت کشور تلقی کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر