۱۳۹۴ تیر ۶, شنبه

#ایران -اعتراضات طي هفته اي كه گذشت


#ایران -اعتراضات طي هفته اي كه گذشت

کاری که شیخ کرد، شاه نکرد: سايت جبهه دمكراتيك ايران 5تير94: حشمت الله طبرزدی متني با عنوان ”کاری که شیخ کرد، شاه نکرد” درباره قرارداد اتمي و مذاكرات منتشر كرده كه در قسمتي از متن آمده است: ”دست از سر مردم ایران بردارید و به شغل اصلی خود برگردید تا پس از آزادی و استقلال، مردم را به گور نفرستادید. مردم خود می دانند چگونه کمر راست کنند”.
حمايت انجمن‌های صنفی کارگران: کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی 4تير94: انجمن‌های صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه، مریوان و سروآباد طی بیانیه‌ای از خبرنگاران اخراج شده تیم سرویس کارگری ایلنا حمایت کرده و خواهان بازگشت به کار این تیم شدند.
تجمع در رشت: پيام 4تير94: در پی اخراج 32تن از کارگران معترض کارخانه نساجی ایران برک در رشت، جمعی از کارگران این کارخانه در حمایت از همکاران اخراجی خود از ورود به داخل کارخانه خودداری کردند.
انتظار مرگ رعب‌آور است، نجاتمان دهید: کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی 5تير94: 54زنداني محبوس در زندان قزل‌حصار کرج، در نامه‌ای برای نجات جان خود از حکم اعدام درخواست کمک کرده‌اند.
بازداشت معترضين: 3تير94: بيش از50تن از سپرده گذاران وکارمندان موسسه مالي واعتباري ميزان که دراعتراض به عدم رسيدگي نهادهاي مسئول به شکايات ومشکلات خويش دربرابر استانداري خراسان رضوي تجمع کردند، با دخالت يگان ويژه امداد نيروي انتظامي بازداشت شدند.
تجمع در دهلران: 3تير94: 3تير گروه زيادي ازمردم دهلران نسبت به افزايش بي رويه قيمت گازخانگي كه توسط شركت گاز به مردم تحميل شده است،درمحل اداره گاز تجمع كردند.
تجمع در تهران: 3تير94: 2تير جمعي از کارکنان وکارگران اخراج شده شرکت ملي نفت ايران دراعتراض به عدم رسيدگي به وضعيت حقوقي خويش در برابر ساختمان شرکت ملي نفت ايران تجمع کردند.
تجمع در عسلويه: 3تير94: 2تير كارگران شرکت سي. سي.دي.اف در فاز 20 و 21 پارس جنوبی در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان روبروي درب اصلي سايت تجمع كردند.
اعتراض در عسلويه: 3تير94: 2تير تاجران دست به اعتراض نسبت به ماندن اجناس خودشان در بندر عسلويه و تعطيل شدن حمل بار از اين گمرك شدند. تاجران خواستار فكر اساسي براي اين مشكل و راضي كردن لنج داران براي شروع كار توسط دولت شدند. چون بيش از 10روز است كه اجناس آنها در بندر مانده است.
اعتراض در بوشهر: 3تير94: 3تير لنج داران بندر بوشهر براي دوازدهمين روز متوالي از راه اندازي مجدد حمل بار از گمرك ايران خودداري كردند. لنج داران در اعتراض به گراني سوخت، دست به اين عمل اعتراضي زده اند.
تجمع در عسلويه: 3تير94: 3تير كارگران شركت ان.آي.سي.سي در فازهای 20.21 پارس جنوبی در عسلويه در اعتراض به عملي نشدن وعده هايي كه براي پرداخت حقوق شان شنيدهاند ولي تاكنون هيچ اقدامي نشده است، در مقابل گيت اين سايت تجمع كردند و براي چند ساعت از تردد ماشين آلات به سايت جلوگيري كردند
تجمع در کاشان: 3تير94: 3تیر حدود 300 تن از کارگران اخراج شده در شهرکهای صنعتی واقع در کاشان، در مقابل فرمانداری ویژه کاشان تجمع کردنداین در حالی است که با برخی از این کارگران هنوز تسویه نشده و آنها علاوه بر بیکاری، با بی پولی و معوقاتشان هم دست و پنجه نرم می کنند. در میان این تجمع کنندگان، حدود 100 نفر از خانمهاي اخراج شده از كار هم بودند این تجمع پس از حدود 30 دقیقه، با دخالت نیروی انتظامی مواجه شد و از مقابل ساختمان فرمانداری، به فاصله از این ساختمان و به نزدیکی میدان ولیعصر کاشان، کشیده شد
اعتراض مغازهداران پاساژ پلاسکو: 3تير94: 3تیر در پی ادامه مزاحمتها و دخالتهای مأموران انتظامی و گشت رمضان برای مغازهداران پاساژها و مردم، عدهای از مغازهداران پاساژ پلاسکو واقع در خیابان جمهوری دست به اعتصاب زدند.
تجمع در سنندج: 3تير94: 3تير اكثر جايگاههاي فروش گاز (سي ان جي) درسنندج دراعتراض به افزايش قيمت گاز واعتراض رانندگاه به اين افزايش ناگهاني وبي رويه قيمت گاز،به حالت تعطيل درآمده وازفروش گاز به مراجعين خودداري كردند
تجمع در مهران: 3تير94: 3تير گروه زيادي ازاهالي شهرستان مهران واقع دراستان ايلام دراعتراض به كمبود وقطع آب يك هفته اي دراين شهرستان درمقابل اداره آب اين شهرستان تجمع اعتراضي كردند.
تجمع پرستاران: 4تير94: 2تير جمعي از پرستاران بيمارستان كودكان تبريز در اعتراض به پايين بودن حقوق و عدم پرداخت مزايايشان دست از كار كشيده و در محوطه ساختمان بيمارستان دست به اعتصاب و تجمع اعتراضي زدند.
تجمع پرستاران: 4تير94: 3تير پرستاران بیمارستان مدنی تبریز به اجرای طرح مبتنی بر عملکرد تجمع اعتراضي برگزار كردند.
تجمع پرستاران: 4تير94: 1تير جمعي از پرستاران بيمارستان سيناي تهران در اعتراض به وضعيت پرستاران در محوطه اين بيمارستان تجمع اعتراضي برگزار نمودند.
تجمع پرستاران: 4تير94: پرستاران بيمارستان شهداي تجريش ضمن يك تجمع اعتراضي نسبت به وضعيت معيشتي خود اعتراض نمودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر