۱۳۹۴ مرداد ۴, یکشنبه

#ایران - حقوق بشر



#ایران - حقوق بشر
اعدام در اصفهان: 1مرداد94: رئيس کل دادگستری استان اصفهان از اعدام فردي به نام ”س.ب” به اتهام تجاوز به عنف در 31تير94 در زندان اصفهان خبر داد.
بازداشت به اتهام توهين به خامنهاي: 1مرداد94:  یک جوان افغان به نام شفیع الله نوری به اتهام توهین به خامنهاي و خميني بازداشت شده بود 31تير به بند۸ زندان اوین منتقل شد. وي در فضاي مجازي و شبكههاي اجتماعي فعاليت دارد.
افزايش حبس در آستانه آزادي: کمپین صلح فعالان در تبعید 1مرداد94: مجید محمدی زندانی سیاسی كه چهارمین سال زندان خود را در حالی سپری می‌کند که به اتهام مصاحبه با روزنامه گاردین در سال93 به يكسال حبس محكوم شد.
تشكيل پليس قضايي:  2مرداد94: رزم نايب رئيس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس از جزئيات لايحه پليس قضايي خبر داد و گفت: تاکنون نیروی انتظامی نقش ضابط عام را برعهده داشت و از این پس پلیس قضایی به عنوان ضابط خاص است. ابلاغ اوراق و آراء قضایی، اجرای احکام کیفری، مدنی و اجرای احکام تعزیرات حکومتی از جمله مسئولیتهای پلیس قضایی است. کلیات این لایحه هفته گذشته در مجلس به تصویب رسید. پلیس قضایی نقش یک ضابط خاص در کنار قوه قضائیه را دارد.
زدن متهم مقابل دادسرا:  1مرداد94: 31مرداد در خيابان منيريه تهران در منطقه11 در مقابل دادسرا نيروي انتظامي شروع به اهانت نسبت به زن متهمي كه با دستبند به دادسرا آورده شده بود، ميكند. متهم درحاليكه دستبند به دست بود به سمت نيروي انتظامي حمله كرده و بين آنها زد و خورد پيش ميآيد. همزمان درحاليكه برادر متهم وارد صحنه ميشود نيروي انتظامي شروع به كتك زدن او با باتوم ميكند طوري كه برادر متهم از حال ميرود و بيهوش ميشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر