۱۳۹۴ تیر ۲۳, سه‌شنبه

#‏ايران‬-روند افزایش خودکشی با سیاستهای بهره کشانه سران و غارتگران نظام

#‏ايران‬-روند افزایش خودکشی با سیاستهای بهره کشانه سران و غارتگران نظام


روند افزایش خودکشی با افزایش فقر، افزایش نرخ بیکاری در کشور و سیاستهای بهره کشانه سران و غارتگران وابسته به این نظام، ربط مستقیم دارد.ضمن این‌که این افزایش در دوران حکومت آخوند حسن روحانی، نشانگر ترکیدن حباب اعتماد و امید! و برملا شدن دروغ و فریب این شیخ شیاد نیز هست.مواردي از اين قبل عبارتند از:
-یک زن که کارگر سابق یک کارگاه نان فانتزی در مشهد یکشنبه شب 21تیر 94 به‌وقوع پیوست. هنگامی زن جوان که در پی اختلاف با کارفرمای سابقش به‌وسیله بنزین اقدام به خودسوزی نمود بلافاصله توسط مردم حاضر در صحنه آتش مهار شد و زن به جان آمده توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان اعزام شد.
- اواخر اردیبهشت 94 یک کارگر کارخانه فراسو که در اعتراض به اخراج از کارخانه خود را به آتش کشیده بود، جان باخته بود. این کارگر، 27ساله و دارای یک فرزند 6ساله بوده است و در بیمارستان سوانح سوختگی تهران جان باخت.
-روز چهارشنبه 30اردیبهشت‌ماه 94، زنی به نام زرین کامرانی اهل روستای ’صفی‌آباد’ از توابع جوانرود اقدام به خودکشی کرده و جان خود را از دست داد. این زن جوان به‌دلیل فقر و تنگدستی و مشکلات ناشی از آن خودسوزی کرد.
-دختر دانشجویی که خودسوزی کرده بود دوشنبه شب 21اردیبهشت جان باخت. وی در روز 17اردیبهشت 94در پارکینگ دانشگاه شیراز در اعتراض به وضعیت بیکاری و فقر و شرایط معیشتی خود را آتش زده بود.
-دستفروش تبریزی، که روز 30فروردین در اعتراض به بدرفتاری مزدوران شهرداری، در مقابل شهرداری منطقه هشت تبریز خود را به آتش کشیده بود روز دوشنبه 31فروردین جان باخت و در آرامستان وادی تبریز به خاک سپرده شد. او حمید فرخی دیزج ملک نام داشت. وی 45ساله، و دارای یک پسر و دو دختر بود.
-یونس عساکره، جوان خرده‌فروشی که در 22اسفند 93 در اعتراض به اقدامهای سرکوبگرانه عوامل رژیم و جلوگیری از کسب و کار محنت بارش، خود را به آتش کشید.
-یک کارگر 28ساله در اهواز صبح روز چهارشنبه 7آبان 93 با پرتاب خودش از روی پل خودکشی کرد، این فرد در اعتراض به کثرت معضلات در زندگی‌اش به این خودکشی مبادرت نمود.
-5دی 93 جوانی در میدان انقلاب تهران، اقدام به خودسوزی کرد که با واکنش عابران و مغازه‌داران از مرگ نجات یافت.
-سه نفر از کارگران اخراجی معدن طلای آق دره در شهرستان تکاب 6بهمن 93 اقدام به خودکشی کردند. (خبرگزاری ایلنا7بهمن 93)
-در بهمن ماه 93 یک دانشجوی سال آخر دکترا در رشته حقوق به نام حسین خجسته نیاز از دانشجویان ممتاز دانشگاه به‌دلیل اختناق حاکم و وضعیت اقتصادی خودکشی کرد.
-7بهمن 93 یک کارگر پیمانکار لایروبی کانالهای شهری بوشهر، پس از اخراج، با بالا رفتن از ساختمان مدیریت پسماند این شهر و تهدید به خودکشی، خواهان بازگشت به کار شد.
-روز پنجشنبه 30بهمن 1393 یک هموطن اهل حق به‌نام بهزاد عزیزی 30ساله در اعتراض به فشارهای رژیم در گهواره کرمانشاه، اقدام به خودکشی کرد و جان باخت. وی که درجه‌دار ارتش رژیم بوده، به‌دلیل اهل حق بودن از کارش اخراج شده و مشغول دستفروشی در کنار خیابان می‌شود (فروش فلافل با گاری)، شهرداری کرمانشاه گاری وی را توقیف نموده و اجازه کار به او نمی‌دهد، این هموطن که متأهل و دارای یک فرزند بود در اثر فشارهای وارده و همچنین داشتن مشکلات اقتصادی خودکشی کرد.
از ابتدای سال 93 تا پایان تیرماه بیش از ۱۴۳۷ تن در ایران به‌دلیل آن چه خودکشی تشخیص داده شده جان خود را از دست داده‌اند. از این میان، ۹۸۵ تن مرد و ۴۵۲ تن زن بوده‌اند. سازمان پزشکی قانونی رژیم روز ۱۷ شهریور اعلام کرده بود که آمار خودکشی در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش، افزایش پیدا کرده است.بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی رژیم در ۹ ماهه اول سال 92، ۳۱۲۵ تن در حوادثی که مشکوک به خودکشی تشخیص داده شد، جان خود را از دست داده‌اند که از میان آنها ۹۸۲ تن زن و ۲۱۴۳ تن مرد بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر