۱۳۹۴ شهریور ۹, دوشنبه

اعتياد زنان و دختران در استان گيلان


اعتياد زنان و دختران در استان گيلان مشتي از خروار 



مدیر مرکز سامانکده شهرداری رشت گفت: فراوانی مصرف مواد در معتادان زن به ترتیب شیشه، هروئین، کراک، اکستازی و تریاک بود که نشان از علاقه‌مندی معتادان زن به مواد محرک نسبت به مخدر سنتی دارد.
دکتر اسماعیل‌پور گفت در منطقه گیلان، طبق بررسی‌های صورت گرفته از میان ۱۴۱ معتاد مراجع به موسسه، ۱۱۱ مرد و ۳۰ زن بودند، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد اغلب معتادان مراجع به مراکز بازپروری موسسه دارای میانگین سنی ۲۶ تا ۳۰ سال هستند که این فراوانی در زنان معتاد پایین‌تر و در گروه سنی ۲۱ تا ۲۵ سال است.
وی با اشاره به آسیب‌های اعتیاد زنان در جامعه تصریح کرد: اعتیاد زنان یک پدیده زیرپوستی و پنهانی است و این علت آنها را به مرز کارتن‌خوابی و بی‌خانمانی می‌کشاند.
وي افزود: اغلب معتادان کارگر ساده بودند که از این تعداد ۴۷٫۵ درصد متاهل، ۳۵ درصد مجرد و مابقی مطلقه بودند.
اسماعیل‌پور با اشاره به مقایسه آمار کارتن‌خواب‌ها در سال گذشته نسبت به سه ماه نخست سال جاری افزود: وضعیت بی‌خانمانی زنان معتاد از ۲۲ درصد در سال ۹۳-۹۲ به ۸۰ درصد در سه ماهه نخست سال جاری رسیده که این وضعیت زنگ خطر و بحرانی جدی است.

مدیر مرکز سامانکده شهرداری رشت گفت: افرادی که سابقه ترک‌های متعدد داشتند، اغلب با مراجعه به مراکز درمان سرپایی دولتی و درمان نگهدارنده اقدام به ترک‌های ناموفق کرده‌اند زيرا كه مشكلات زنان از پايه و بنيان حل نشده است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر