۱۳۹۴ شهریور ۲, دوشنبه

حضور زنان در صحنه هاي مقاومت عليه استبداد مذهبي


حضور زنان در صحنه هاي مقاومت عليه استبداد مذهبي
                                                                            
آيا تا كنون به اين واقعيت تابناك فكر كرده ايد كه چرا زنان و دختران ميهنمان ، در سرفصل هاي مختلف تاريخ بطور خاص در 35سال اخير   ، همواره جزو پيشگامان جنبش برابري بر عليه استبداد مذهبي بوده و نقش خود را در اين مقاطع به خوبي ايفا كرده اند؟
بطور مثال در قيام دانشجويي سال 78 و يا در اعتراضات گسترده در سال 88 همگان شاهد ايستادگي و پرچمداري زنان و دختران بوديم . اكنون نيز در مقابله با ظلم و نا برابري هر جا كه امكانش وجود داشته ، باز هم اين زنان بوده اند كه در صف اول ايستاده و فرياد اعتراض و آزادي سر داده اند، بطور نمونه حركت عظيم معلمين و پيش دبستاني ها، حركتهاي اعتراضي پرستاران و  یا جنبش اعتراضی بر علیه حکم اعدام آقاي محمد علي طاهري و ... را ميتوان نام برد .
دقيقا به خاطر همين پتانسيل و اين اكتيويته ي عظيم اجتماعي است كه حاكميت نيز بيشترين فشار را بر عليه آنان به بهانه هاي حجاب و .. روا ميدارد ولي چه باك ، زنان اين ميهن امتحان خويش را در زندانها و در شكنجه گاههاي دو نظام پس داده اند و اين مسير را نيز تا برابري و آزادي و پيروزي ادامه خواهند داد.
پس بايد به دشمنان زنان و جوانان ايراني كه اكنون رشته ي امور را بر دست گرفته اند گفت : دوران تاريخي شما به سر رسيده است. حال ديگر نوبت جوانان و زنان است كه امور را به دست بگيرند و كشور را از اين همه دزدي و اختلاس و نا بساماني و فقر نجات دهند  . آري طبق قانون تكامل نيروهاي بالنده و جوان بايد جايگزين متحجرين حاكم شوند.

یک هوای ترد و تازه، در فضای میهن است
كوچه ها گفتند این پیک صبای میهن است
آسمان شهر پر دودست از خشم قیام
چلچله با شوق گفتا این ردای میهن است
بشنوش در بانگهای هر جوان شیر شهر
نغمه اي که خوشترین بانگ و ندای میهن است

زنان سازندگان فرداي ايران
دوم شهريور94



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر